Köpvillkor

Välkommen till vår butik! Nedan följer våra köpvillkor för att säkerställa en smidig och rättvis handel för både dig som kund och för oss som företag.

 1. Köpinformation

  • Du måste vara över 18 år eller ha målsmans tillstånd för att kunna beställa hos oss. Genom att godkänna köpvillkoren och genomföra din beställning medger du att du har målsmans tillstånd att handla. Vid köp godkänner du som kund våra köpvillkor nedan.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  1. Frakt och leverans
  • Leveransen sker med PostNord Sverige. Fraktkostnaden är 59 kr och vi erbjuder gratis frakt vid köp över 995kr.
  • Leveransen med PostNord levereras inom 4-10 dagar
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
  • Ditt varubrev kommer att levereras direkt till din postlåda. Om varubrevet inte får plats i postlådan, placeras det vid din dörr eller i en påse på postlådan. Du kan följa leveransen hela vägen från upphämtning till leverans inom Sverige via PostNord App. 
  • I vissa fall kommer ert paket att levereras till ett utlämningsställe. Ni får ett meddelande via sms eller i PostNord appen när paketet kan hämtas hos ombudet. Ta med giltig legitimation hos ditt postombud för att hämta ut ditt paket.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • För att returnera varorna måste de vara i samma skick som vid leveransen till dig. Detta innebär att varorna inte får vara skadade, smutsiga, tvättade, ändrade eller använda, förutom vid provning.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Vi kommer återkoppla till dig via mail så snart din retur är hanterad. Vi gör sedan en återbetalning på de varor du har returnerat minus fraktavgiften. Fraktavgiften för vanligt varubrev tillkommer en returfraktavgift på 39kr. Vid större paket tillkommer en returfraktavgift på 69kr.
  • Ev fraktkostnad återbetalas inte vid en retur.
  • Vi tillämpar inte bytesorder, beställning av nya varor görs via Keebabb.se
  • Tänk på att förpacka varorna ordentligt då det är du som är ansvarig för returen.
     

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

    10.1 Hur vi behandlar dina uppgifter 
  • Personuppgifter är alla uppgifter som direkt eller indirekt kan knytas till en levande, fysisk person: namn, personnummer, bilder, e-postadresser etc. Alla personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR, den allmänna dataskyddsförordningen, som 2018 ersatte den svenska personuppgiftslagen
  • Vi använder cookies för att förbättra våra tjänster och din upplevelse på vår webbplats. All insamlad data är anonymiserad, men du kan välja att begränsa insamlingen av viss information, förutsatt att vi inte anser den nödvändig för att webbplatsen ska fungera korrekt. Vid köp samlar vi också in specifik information för att kunna skicka din beställning, ge dig uppdateringar om den, hantera betalningar samt administrera återbetalningar och kompensation.
  • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Vi kommer aldrig spara dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör (Nets easy). Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Visa, MasterCard och Trustly.
  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.

10.2 Nyhetsbrev

  • Vid anmälan till nyhetsmejl accepterar du att vi får skicka mejl till dig med exempelvis nyttig produktinformation, tävlingar, erbjudanden eller nyheter. Du kan när som helst säga upp din prenumeration från våra nyhetsmejl via den avregistreringslänk som finns i varje nyhetsbrev. Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsmejl delas förnamn, efternamn, e-postadress, din plats och vald teknologi med den leverantör vi använder oss av för nyhetsbrevet, som för nuvarande är getanewsletter.

           För att läsa mer om hur getanewsletter hanterar dina uppgifter, se här. 

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.